Назар аудару-кез-келген зияткерлік қызметтің негізі. Қабылдау, есте сақтау, ойлау немесе қиял болсын, ешқандай психикалық процесс назардан тыс қалмайды. Бұл көмекші жұмысшы ретінде оларға қызмет көрсетуге мәжбүр. Психологтар назардың даму деңгейі неғұрлым жоғары болса, оқытудың тиімділігі соғұрлым жоғары болатындығын анықтады. Атап айтқанда, ұқыпсыздық-бұл мектептегі, әсіресе төменгі сыныптардағы нашар үлгерімнің басты себебі. Сыныптан сыныпқа дейін оқу тапсырмалары Ақпарат саны бойынша көлемді болады және оларды орындау процесі ұзақ шоғырлануды қажет етеді. Өкінішке орай, оның формасы бойынша оқу процесі әрдайым қызықты және еркін бола бермейді. Мұның бәрін жеңу үшін сіз өзіңіздің назарыңызды басқара білуіңіз керек, оны өз еркіңізге бағындыруыңыз керек.
Зейіннің дамуында қандай ауытқулар бар? Назардың әлсіреуі өте маңызды кемшілік. Негізгі себеп-ми қыртысының әлсіреуі немесе бұзылуы. Назардың әлсіреуі уақытша болуы мүмкін немесе органикалық болуы мүмкін (MMD, интракраниальды қысым, мидың зақымдануы, СДВГ). Бұл жағдайда назардың әлсіреуі жиі бас ауруы, тез шаршау, ұйқының нашарлауымен бірге жүреді. Уақытша ослабленность назар туындауы мүмкін баланың бойында қандай да бір аурудың жалғасуы біраз уақыт өткеннен кейін ауру, қатты. Бұл жағдайда ең бастысы – аурудың, шамадан тыс жұмыстың себебін жою. Осы мақсатта сіз жиі серуендеуді, таза ауада ойнауды ұсына аласыз. Ата – аналардың жіберген қателіктері: біріншісі-ересектер баланың сауығып кеткенін шешіп, одан толық сұрайды. Екінші қателік-босанушылар ұзақ қалпына келтірілген баланы қорғайды, оған толықтай жаттығуға мүмкіндік бермейді.
Мазасыздық-баланың назарын терең аудара алмайтындығында, оны үнемі бір нәрсе алаңдатады. Кейде бала ұзақ уақыт бойы шоғырлануы мүмкін, бірақ кішкене кедергі және ол алаңдатады. Тұрақты және назар аударуды қажет ететін жұмыс кезінде баланың шамадан тыс қозғалғыштығын шектеу керек. Үйде ата-аналарға оқушы үшін абсолютті тыныштық жасаудың қажеті жоқ. Сыртқы ынталандырулардың әсерінен мұқият жұмыс істеуге үйрету керек: дыбыстар, жарқын жарық, иістер, тыныш әңгімелер. Ішкі алаңдаушылықтар (күшті эмоциялар, сыртқы ойлар, қиялдар) алаңдаушылықтың артуына ықпал етеді. Сондықтан, жұмысты орындау кезінде қысым жасайтын немесе шамадан тыс қоздыратын, реніш, қорқыныш, ашу сезімін тудыратын, қадір-қасиетті қорлайтын, сыртқы ойлардың пайда болуын ынталандыратын барлық нәрсені алып тастау керек.
Сырттай екі түрі бар: қиял (адам соншалықты шоғырланған, өз істеріне батырылған, ол бәрін байқамайды. Бұл жағдайда назардың нашар ауысуы, назардың жеткіліксіз бөлінуі байқалады) және шынайы (назардың шоғырлануы мен тұрақтылығының жетіспеушілігі, жеңіл және жиі ауытқушылықта көрінеді, Үстірт). Таралған оқушы сабаққа ұзақ және терең назар аудара алмайды, үй тапсырмасын орындау кезінде ол оқып жатқан материалдың мәнін түсіне алмайды. Зейіннің жоқтығы оның дұрыс емес тәрбиесінің нәтижесінде адамның өмірлік тәжірибесімен қалыптасады. Сырттай күрес, ең алдымен, адамның ерікті қасиеттерін қалыптастыру арқылы, шоғырлануды қажет ететін кез-келген еңбекпен жүргізілуі керек.
Педагог-Психолог Е.Н. Савченко