Ата-аналар тарапынан мақұлдау мен мақұлдамау бала үшін айтарлықтай түрткі болады. Психиатрлар мен медициналық психологтар қатаң, бірақ қарама-қайшы талаптар мен тыйымдар жағдайында тәрбиелеу таңғыш жағдайлар мен психастенияның неврозының пайда болуына ықпал етуі мүмкін деп санайды. Сонымен қатар, климатта мейірбандық пен қолдауда тәрбиеленген балалардың өз белсенділігін, дербестігін дамыту үшін үлкен мүмкіндіктер бар екені байқалды. Мұндай отбасында бала өзінің қуанышын және т. б. еркін көрсете алады. Бұл жайында а. С. Макаренко жазған отбасында "толық қорғалу" сезімі пайда болады.
Қарама-қарсы көрініс жиі бала қажетті жылу, қамқорлық алмаған, өзіне елемеу сезінген жерде байқалады. Беларусь психологы Г. М. Красневская өзіне сенімсіз бірінші сынып оқушыларын оқыды. Бұл балалар көбінесе жабық, пассивті, дәрменсіз, өзін-өзі бағалауы төмен және талап деңгейі бар. Олар, әдетте, бастамалар көрсетпеді, олардың әңгімесі қатты және өте нашар болды, жолдастарының шеңбері өте тар, ал олар мүлдем болған жоқ. Бұл балалардың сенімсіздік себептерін іздеу зерттеушіні олардың отбасына алып келді. Олардың ішінде ата-аналар мен балаларға қатысты белгілі бір үрдістер байқалды, олар балалар мектепке түсер алдында да көрініс тапты.
Осылайша, отбасындағы кішігірім оқушының өмір сүру жағдайына тоқтала отырып, біз баланың өзінің ақыл-ой мен жеке даму ерекшеліктерін түсінетін отбасының мінсіз жағдайда өмір сүру қаншалықты кішкентай екенін көрдік. Тек қалыпты, дені сау, сүйетін ата-ана балаға қауіпсіздікті, сенім мен қалыпты өмір сүру жағдайын сезінеді.
астауыш сынып мұғалімі: Сепсуева Айна Михайловна