Сын тұрғысынан ойлау-бағалау, рефлексивті ойлау.
Бұл өмірлік жеке тәжірибеге жаңа ақпарат беру арқылы дамып келе жатқан догмды қабылдамайтын ашық ойлау. Бұл сын тұрғысынан ойлаудың шығармашылық ойлаудан айырмашылығы бар, ол бағалауды қарастырмайды, өмірлік тәжірибе, сыртқы нормалар мен ережелер шеңберінен жиі шығатын жаңа идеяларды болжайды.. Сыни ойлау - шығармашылық ойлауды дамыту үшін басты нүкте, сонымен қатар сыни және шығармашылық ойлау синтезде дамиды, өзара шарттасады деп айтуға болады.
Бұл технологиялар балаға өздігінен білім алуға ұмтылады. Тәрбиешінің міндеті баланы қажетті бағытта бағыттау.
Сын тұрғысынан ойлау технологиясының ерекшелігі дәстүрлі тәсілдерден айырмашылығы-тәрбиеші балаларды сұрақ қоюға итермелейді; білімділікті дамыту, ақпаратты сұрау (қол жеткізе білу), оны қайдан табуға болатынын (анықтамалықтар ,энциклопедиялар, интернет) көрсетеді.
Сыни ойлаудың түрлерін ажырату:
1. Синквейн
2. Кластерлер
3. Кестелер
Қорытынды:
Осылайша, мектепке дейінгі жастағы балалармен кез келген көркем туындыны қарастыруға болады.
Сын тұрғысынан ойлау технологиясының негіздері мектепке дейінгі балаларға көркем әдебиетті оқуға және зерттеуге ғана емес, мектепке дейінгі тәрбиелеудегі кез келген басқа білім беру саласына қатысты алынған ақпаратты жүйелендіруге мүмкіндік береді.
БАЙЗУЛГАРИПОВА Г.А.