Бастауыш мектепте сынып сағаттарын өткізу тәжірибесі көрсеткендей: кейде балалар бір-бірімен өзара әрекеттесу кезінде достық қарым-қатынас орнатуды білмейді, әңгімелесушіні үзеді, назарын аудару үшін жылауға көшеді. Өте маңызды үйрету бастауыш сынып оқушыларының ғана емес, өз ойын айту, бірақ әнді басқа. Бұл мақалада сынып сағаттарында қолдануға болатын оқушылар арасында достық қарым-қатынасты тәрбиелеуге бағытталған жаттығулар мен ойындар ұсынылған.
«Цветик-семицветик» ойыны
Мақсаттары: жеке тұлғаның өзін-өзі тануы, сыныптастарымен достық қарым-қатынасты дамыту.
Құрал-жабдықтар: А4 форматындағы қағаз парақтары, фломастерлер, қаламдар.
I. Балалар шеңбер бойынша бітіріп ұсыныс: «Егер де мен сиқыршы болсам...»
II.Әңгіме балалардың қайсысы үшін пайдалы болды:
жер бетіндегі барлық адамдар;
біз өмір сүріп жатқан елдер;
айналасындағы адамдар (ата-анасы, туыстары, достары);
өз-өзіне.
III.Балалар жеті гүлді гүл салады, оның жапырақшаларына тілектерін жазады. Шарт: жеті тілектің бірі сыныптастарымен байланысты болуы керек.
IV .Балалар өздері үшін тілектерді оқиды (егер қаласа), содан кейін сыныптастары үшін олардың қайсысы және қашан орындалуы мүмкін екенін болжайды.
«Мейірімді сөздер» жаттығуы
Мақсаттары: әр оқушының эмоционалды ашылуына ықпал ету;
балаларды бір-бірімен қарым-қатынаста жақсы сөздерді қолдануға; сыныптастарымен достық қарым-қатынас жасау қабілетін дамыту.
Құрал - жабдықтар: AЗ форматындағы қағаз парақтары, қаламдар.
I. мұғалім әлемде әдемі, мейірімді сөздер бар екенін айтады. Балалар жақсы сөздерді (ана, күлімсіреу, күн, қуаныш және т.б.) еске алады, оларды жазады.
II.Шеңбердегі балалар жазылған жақсы сөздердің бірін атайды, ал оң жақта отырған сыныптас осы сөзбен сөйлем жасайды.
III.Мұғалім жақсы, әдемі сөздерден басқа жаман, жаман, дөрекі сөздер бар екенін айтады. Олар адамды ренжітуі, ренжітуі, ашулануы мүмкін, сондықтан мұндай сөздерді қолдануға болмайды.
«Жақсы сынып» жаттығуы
Мақсаттары: бір-бірімен жағымды қарым-қатынас жасау қабілетін дамыту; сыныптастарымен мейірімді және мейірімді болуды үйрену.
I. шеңбердегі Балалар: «Біздің сыныпта болған кезде жақсы...»
II.Сынып достық болуы үшін әр оқушы не істей алатындығы туралы әңгіме ұйымдастырылады. Әр адам сынып туралы оң пікір айтады, фразаны жалғастыра отырып: "менің ойымша, біздің сыныптағы балалар жақсы, өйткені...»