"Ақмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының  № 3 жалпы орта білім беретін мектебі" коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа №3 города Атбасар отдела образования по Атбасарскому району управления образования по Акмолинской области» 

СоцСети

   

 

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Бастауыш сынып оқушыларының каллиграфия мәселесі

12.12.2022

Ұқыпсыз және оқылмайтын қолжазба хатты қарым-қатынас құралы ретінде толық пайдалануға айтарлықтай кедергі болады. Сонымен қатар, каллиграфиялық қолжазба Балаларды ұқыптылыққа, еңбекқорлыққа, кез-келген іс-әрекетке деген құлшынысқа тәрбиелейді, бастауыш сынып оқушысының эстетикалық тәрбиесіне ықпал етеді.

Бастауыш сынып оқушылары жалпы жазу стилімен сипатталады, бірақ уақыт өте келе балалар қолжазбалардың кейбір жеке ерекшеліктерін дамытады. Олардың пайда болуының кейбір себептерін ажыратуға болады:

- Бала көп жағдайда мұқият және дұрыс жазады.

- Кейбір балалар бағдарлама талап еткеннен әлдеқайда баяу жазады. Нәтижесінде олар асығыс және каллиграфия ережелерін бұзады.

- Егер оқушы бағдарламаны нашар оқыса немесе тіл бойынша меңгермесе, онда ол тапсырмаларды орындауды кешіктіреді және нәтижесінде салақ жазады.

- Кейбір балаларға көру қабілетінің бұзылуы, моториканың бұзылуы және басқа да аурулар мұқият жазуға кедергі келтіреді. Мұндай жағдайларда ата-аналар дәрігерге қаралуы керек.

  Жазу дағдыларын қалыптастырудағы, әсіресе каллиграфиялық қолжазбаны дамытудағы жетістік балалардың негізгі гигиеналық нормаларды ұстануына байланысты екенін есте ұстаған жөн. Дұрыс сәйкестікті, қалам мен жазу техникасын игеру ересектердің үнемі бақылауымен ғана мүмкін болады. "Олай отырмаңыз" немесе "тұтқаны дұрыс ұстамаңыз" деген ескертулер көп көмектеспейді. Бастауыш сынып оқушыларына тек түсіндіріп қана қоймай, қалай дұрыс отыру және қалам ұстау керектігін көрсету керек. Үздіксіз жазудың ұзақтығы I сыныпта 5 минуттан, II сыныпта – 8 минуттан, III сыныпта – 12 минуттан, IV сыныпта – 15 минуттан аспауы керек.

Баламен бірге оның жазуының кемшіліктерін талдап, әріптердің пішіні, пропорциялары, өлшемдері, көлбеуі және қосылуы бойынша ауытқуларды анықтап, жаттығудан кейін жаттығуға шыдамдылықпен көмектескен жөн. Іс жүзінде мен каллиграфияның бұзылуы көбінесе балалар дәптердің қалай жатқанын бақыламайтындығынан туындайтынын байқаймын. Дәптердің үстелдің шетіне көлбеу бұрышы шамамен 25 градусқа тең болуы керек. Бұл позицияны сақтау үшін үстелге түрлі-түсті қағаздың тар жолағын жабыстыруға болады . Ол кіші оқушыға дәптерді қалай дұрыс қою керектігін көрсетеді. Жазу кезінде дәптерді жолақ бойымен жылжыту керек. Жолдың басы кеуде ортасына қарама-қарсы болуы керек.  Әр түрлі модульдік желілер балаға әріптердің дұрыс көлбеуін және әріптер мен олардың элементтері арасындағы алшақтықты дамытуға көмектеседі. Олар қара сиямен төселіп, оқушы жазатын парақтың астына қойылады. Модульдік торда әр элементтің әр түрлі ұяшығы болады. Алайда, мұндай жазу баяу болатынын және орындалған жұмыс көлемі аз болатынын ескеру қажет. Кішкентай оқушы жазу ережелерін сақтау үшін жүйелі түрде барлық күш-жігерін жұмсаған жағдайда ғана балаларда әдемі қолжазба жасауға болады. Егер студент өзінің қабілетсіздігін түсінсе, орындалған жаттығулардың мағынасын түсінсе, мақсатқа жетуге қызығушылық танытса, еңбекқорлық пайда болады.

 

Бастауыш сынып мұғалімі        Казбекова А.М.

Просмотров: 562


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст