1. Ақылды болғың келсе, зерделі, мұқият сұрауды үйрен
тыңдаңыз, сабырмен жауап беріңіз және басқа ештеңе болмаған кезде үндеңізайту.
2. Ойлауды дамыту – сананы білімге қанықтыру.
Білім көздері өте алуан түрлі болуы мүмкін: мектеп, кітаптар, теледидар, адамдар. Олар заттар мен құбылыстар туралы, адам туралы мәліметтер береді.
3. Ойлау сұрақтардан басталады. Барлық жаңалықтар «Неге?» деген сұрақтардың арқасында жасалады. және қалай?». Сұрақ қоюды және оларға жауап іздеуді үйреніңіз.
4. Дайын стандартты шешімдер қажетті нәтижеге қол жеткізуге мүмкіндік бермеген кезде ойлау белсендіріледі.
Сондықтан ойлауды дамыту үшін затты немесе құбылысты әр қырынан көру, таныс жаңаны байқай білу қабілетін қалыптастыру маңызды.
5. Заттың немесе құбылыстың әртүрлі белгілерін байқай білу, бір-бірімен немесе құбылыстармен салыстыру ойлаудың қажетті қасиеті болып табылады.
6. Адам көретін заттың белгілері, қырлары неғұрлым көп болса, оның ойлауы соғұрлым икемді, кемелді болады. Бұл дағдыны зерделік ойындарда, логикалық есептер мен жұмбақтарды шешуде жаттықтыруға болады.
7. Ойлау мен сөйлеу бір-бірінен ажырамайды. Ойлауды дамытудың таптырмас шарты – оқылғанды еркін жеткізу, пікірталасқа қатысу, жазбаша сөйлеуді белсенді қолдану, өзің толық түсінбеген нәрсені басқаға қайталау.
Есте сақтаудың кейбір үлгілері
1. Есте сақтау қиындығы көлемге пропорционалды түрде өседі. Қысқа сөзден гөрі үлкен үзінді үйренуге пайдалы.
2. Бірдей жұмыс кезінде есте сақтау көлемі неғұрлым көп болса, түсіну дәрежесі соғұрлым жоғары болады.
3. Бөлініп оқыту шоғырландырылған оқытудан жақсырақ. Бірден емес, бірте-бірте оқытқаннан гөрі үзік-үзік оқытқан дұрыс.
4. Қарапайым қайталап оқуға қарағанда, жадтан қайталауға көбірек уақыт жұмсау тиімдірек.
5. Егер сіз екі материалмен жұмыс жасасаңыз - үлкен және кішірек, үлкенірек материалдан бастаған дұрыс.
6. Түсінде адам есіне түсірмейді, бірақ ол да ұмытпайды.